JD Sports opent Flagship Store in Amsterdam

Walhalla voor sneaker liefhebbers in het centrum

Sneaker liefhebbers in Amsterdam kunnen vanaf zaterdag 17 oktober hun hart ophalen want dan opent de ‘King Of Trainers’ JD Sports haar lang verwachte Flagship Store aan de Nieuwendijk 196. Deze hypermoderne store zal het nieuwe sneaker walhalla voor liefhebbers zijn. De 900m2 tellende store heeft het grootste en beste assortiment van Nederland en bevat de meest waanzinnige technische gadgets.

Flagship Store Amsterdam
De nieuwe Flagship Store in Amsterdam is alweer de 17de winkel die JD Sports opent in Nederland. Met deze nieuwe store doet JD Sports als 'King of Trainers' haar naam eer aan. De Flagship Store zal het straatbeeld van de Nieuwendijk betoveren en eenieder die dol is op sneakers zal zich verzadigd voelen in deze nieuwe JD Sports winkel.

De enorme winkel telt een oppervlakte van 900m2 verdeeld over twee verdiepingen. Het beste en grootste assortiment van merken zoals Adidas, Puma, Nike, Lacoste en de eigen brand Supply & Demand zal hier beschikbaar zijn. Buiten een enorm aanbod aan sneakers is er ook een afdeling speciaal voor streetwear, sportswear en fitnesskleding van de verschillende merken. Ook is er in de JD Sport store een afdeling voor voetbalkleding inclusief een assortiment aan Ajax tenues. Dankzij samenwerkingen met de grote merken heeft JD Sports ook een groot aantal exclusieve sneakers. Deze 'Only at JD' collectie bevat speciale sneakers die zijn alleen bij JD Sports te koop zijn.

Technische highlights
Naast het geweldige assortiment van de nieuwe Flagship Store is de winkel voorzien van de nieuwste technologie. Zo zorgt JD Sports ervoor dat het kopen van sneakers een extra dimensie krijgt. In de nieuwe store haalt JD Sports de schoenen vanuit het magazijn door middel van een loopband naar de winkel. Ook zijn er verschillende interactieve spiegels. Deze spiegels kunnen veranderen naar een kiosk waar sneakers direct online gekocht kunnen worden. Via de social media wall kunnen klanten hun eigen selfie maken en uploaden.

Officiële opening
Op zaterdag 17 oktober zal de officiële opening plaatsvinden. Gedurende de openingsweek zullen er verschillende activaties plaatsvinden vanuit de merken waarmee JD Sports een samenwerking heeft. In beide weekenden zullen er te gekke freestyle performers en promotieteams aanwezig zijn. Een DJ zal de sfeer verhogen en er worden mooie goodies van alle merken uitgedeeld. Ook maken de bezoekers kans op één jaar gratis ’trainers’ bij JD Sports.

Over JD Sports

JD Sports begon in 1981 met één John David Sports winkel in het Engelse Bury. In 1983 volgde de tweede winkel in Manchester en tegen de tijd dat JD Sports in 1996 naar de beurs ging, waren er 56 winkels. De Engelse modeketen is eigenaar van verschillende sport- en modemerken met ruim negenhonderd winkels verdeeld over Engeland, Frankrijk, Spanje en Nederland.

Het exclusieve aanbod bij JD Sports is mogelijk gemaakt door de nauwe samenwerkingen met tientallen A-sportmerken zoals Nike, Adidas, Reebok, Puma en Lacoste. Naast het brede assortiment aan sneakers zijn er ook andere merken schoenen, accessoires en casual- en sportkleding verkrijgbaar voor dames, heren en kinderen. De items die alleen verkrijgbaar zijn bij JD Sports zijn te herkennen aan het label ‘Only at JD’.